Tue15thDecember

Ultima zi pe apa din 2009

28.11.2009
Este o dimineata cetoasa de final de noiembrie, dar se anunta o zi superba. Suntem 4 in duba lui Cornel care duduie vesel pe autostrada – Oana, Cristi, Cornel si eu, urmand ca Florin sa ne gaseasca in Tomis.
Oprim aici pentru o recunoastere a terenului unde urmeaza sa-l ridicam pe Allegro luni. Florin soseste si el impreuna cu Bogdan, fiul sau de 12 ani. Dupa-amiaza o petrecem in Mangalia, il ridicam pe Florin pe catarg pentru a face niste masuratori, cumparam motorina si gonim umezeala din cabina.

dsc01352.JPG

Seara se joaca table si se bea vin fiert. :)

dsc01392.JPG

Surprinzator, prognoza meteo se adevereste si noaptea incepe sa picure. Se doarme grozav cand se aude ploaia rapaind pe cabina.

29.11.2009
Ceasul ma trezeste la 6,45 si scot repede capul afara: nu mai ploua insa plafonul de nori este foarte coborat, iar vantul sufla vesel din S-W. Incercam sa ne grabim, dar tabieturile nu ne lasa sa plecam decat pe la 8,40. Iesim din port cu vant din W, de forta 3, si ne grabim sa ridicam velele sa profitam cat mai mult.
Prognoza meteo spunea ca vantul se va roti spre N, adica din fata pentru noi si ca va ploua pana la pranz. Deocamdata e doar innorat si chiar se vad fasii de cer senin spre S, insa spre N e cam vanat… Ne echipam pentru ploaie si ne asezam confortabil. Oana e la carma si dupa 30 de minute vad ca la rafale trage de eche cu ambele maini. Randa este intreaga, iar genovezul este micsorat, iar la forta 4 de vant barca este ardenta si trebuie compensat din eche.

dsc01432.JPG

O mai lasam pe Oana sa se chinuie un pic inca vreo ora dupa care tertarolam randa si barca devine mult mai echilibrata.

dsc01497.JPG

Bogdan trece la carma impreuna cu Florin care il ajuta sa simta vantul si in mai putin de o ora se descurca singur insa vantul e puternic si pustiul oboseste. Vantul este acum din N-W si rafalele ating forta 5. Cornel preia carma si face slalom printre barcile pescaresti ce stau la ancora langa Capul Tuzla. Pe masura ce ne indepartam de Tuzla, cresc valurile care vin dinspre Eforie Nord, iar Allegro imprastie stropi in toate partile. Este o senzatie foarte placuta sa stai pe o punte inclinata la 30 de grade, sa nu-ti fie frig pentru ca te-ai imbracat bine si sa inaintezi cu 6 noduri printre “berbecii” din ce in ce mai desi. Pacla acopera inca constructiile de la Eforie Nord, iar de digul Portului Constanta nici nu poate fi vorba, asa ca scot busola din cabina.

dsc01523.JPG

dsc01510.JPG

Mergem acum cu vantul strans la maxim si viteza a scazut la 4,5 noduri. Vireaza incet, incet spre N, dar nu mai avem mult.
Cornel o lasa din nou pe Oana la carma pentru ca ea a stat mai mult la prova in timpul regattelor si tanjeste sa conduca barca. Pescarii de la Tuzla au plecat la tarm, iar vantul parca tot creste si se tot roteste spre N.

dsc01535.JPG

dsc01542.JPG

Este aproape ora 13 si noi de-abia putem ghici digul de S al portului comercial. Apoi pacla se ridica si vizibilitatea creste mult. Vedem vapoarele din rada portului, adica doua in total, vedem bine digul si orasul departe in spatele lui, iar soarele sclipeste in ferestrele de la Eforie Nord.

La 13.45 trecem printre balizele cardinale admirandu-ne deriva spectaculoasa (aici curentul de apa ce vine dinspre N este accelerat si deviat spre larg din cauza digului de N al portului mare) si ne intrebam cat timp ne va lua mersul in volte pana in Portul Tomis pe valuri dese si ascutite de 1m. Intrucat trebuie sa ducem barca la cheu intr-o zona cu apa mica trebuie sa ajungem pe lumina, asa ca la 14 pornim motorul. Ne trebuie o ora si  45 de minute pana la intrarea in Tomis, cu motorul accelerat la 2500 de turatii. Galagios si afumator, dar lui Bogdan ii place pentru ca a descoperit locul din prova de tot, v-ul balconului prova, unde se lasa ridicat si coborat cu gleznele in apa rece aproape la fiecare val. La partea cea mai monotona, cea cu motorul si valurile din prova Cristi a tinut echea, iar eu m-am relaxat tot drumul. Am savurat aceasta ultima plimbare din 2009 si, la fel ca tot echipajul, am incercat sa-mi incarc bateriile cat sa tina pana in sezonul viitor.
Dupa ce am trecut de farul rosu al Tomisului m-au lasat si pe mine la carma, asa cat sa nu ma pot plange … :) Aici, surpriza! Fie ca nivelul ape era mai ridicat, desi vantul a suflat dinspre W, fie ca Allegro are pescajul mai mic decat credeam, dar am trecut fara probleme de zona cu apa mica si l-am legat la cheu exact acolo unde urma sa vina macaraua ziua urmatoare.

Florin si Bogdan au plecat la Bucuresti. Seara am savurat alte cani cu vin fiert si am lasat flacara aragazului pana s-a facut cald in cabina.  In zgomotul de zaruri de table facut de Cristi si Cornel, am facut planuri pentru vara viitoare.

dsc01588.JPG

S-au cristalizat doua variante, una mai scumpa si alta mai ieftina, dar in amandoua Allegro ar trebui sa ne poarte spre valurile Eggei. Daca gasim bani sa facem imbunatatiri barcii vom merge si la regatte, daca ramanem sa ne bazam numai pe buzunarele noastre vom face o croaziera de placere in Egee.

Iata si cateva poze de la pregatirea de iarna a lui Allegro:

dsc01603.JPG

dsc01649.JPG

dsc01664.JPG

Sper ca la anul sa revedem pe apa toti impatimitii de vele, cei pe care ii stim, dar si pe altii, cat mai multi!

Ultima zi pe apa din 2009 | 1 comentariu

  1. oana:

    “Este o senzatie foarte placuta sa stai pe o punte inclinata la 30 de grade, sa nu-ti fie frig pentru ca te-ai imbracat bine ….”

    Asta era pentru mine, Mihai? :)
    Data viitoare ma imbrac. Iarna, marea nu-i ca muntele :)

Adauga un comentariu