miniEscala in Sinop

Sosirea in portul Sinop a avut ceva inedit. Pe langa cele normale, adica noapte, port necunoscut, sonar care nu functioneaza si program de navigatie cu harta electronica care se blocheaza (s-a supraincalzit laptopul). Elementul nou a fost lipsa carburantului. Asa ca, pentru a pastra ceva motorina pentru manevre, am oprit motorul cand mai aveam cam 12 nm si am continuat cu 2.3 nd, apoi cu 1.6… Asta inseamna ca am parcurs 7nm in aproape 4 ore, dar a meritat. Cu 2 minute inainte de intrare, sonarul a pornit si ne-a aratat apa linistitor de adanca – 7-8m, iar laptopul dupa ce a stat la racoare pe punte 30 de minute, a functionat si el.

Ne-am legat de un mic vas de plimbari pe mare, care era legat de 2 pescadoare mari. Dupa ce am oprit motorul, mai aveam 2 litri in rezervor, adica o ora si ceva de mers cu barca nebandata. Liniste intrerupta sporadic de cativa tineri veseli ce dansau intr-o barca pescareasca legata de cealalta parte a portului. Era ora 3, dar nu ne-am putut abtine sa nu deschidem o sticla de vin.

IMG_5616

A doua zi, pe la 10, am pornit sa cautam autoritatile si am inceput cu Garda de Coasta, care avea nava langa noi. Dupa ce ne-au servit cu cafea, ne-au invitat sa mergem cu duba lor cu escorta armata (prietenoasa), am ajuns la Politie si Vama.
A trebuit sa cumparam un Tranzit Log cu 65 de dolari pentru 2 zile de stationare, apoi am plecat sa schimbam bani la banca, dar numai dupa 13.30 cand se incheia pauza de masa si, norocul nostru, cei care urmau sa ne puna stampila pentru Health si care nu au birou in Sinop ci numai in Samsun, erau sositi aici pentru a astepta barcile din regatta Odesa-Sinop-Batumi. Ca sa scurtez povestea, de-abia pe la 16 am terminat cu formalitatile si ne-am inceput excursia gastronomico-culturala prin Sinop. Mancat bine intr-un loc, plimbare 15 minute pana pe cetatea de langa port, apoi pauza de raki si bere in alt loc si tot asa pana seara la 23.

IMG_5646

IMG_5647

IMG_5636

IMG_5618

IMG_5625
Oamenii sunt prietenosi si locul linistitor. Singura necunoscuta era locul unde urma sa gasim barca pentru ca de cate ori ne intorceam la ea, era legata de alt vapor. Suntem inaintea sezonului de pescuit si toti isi repara vapoarele, le urca pe doc uscat si in aceeasi zi le dau jos. Cel mai dragut a fost cand a trebuit sa sarim peste 6 pescadoare mari cu canistrele de motorina de cate 20L fiecare…

IMG_5674
Referitor la regatta despre care povesteam mai sus, erau asteptate 10 barci si au sosit doar 3. Doua din Ucraina si una din Rusia si toate sub 11m lungime. Poate la anul ne lipim si noi…

In rest, ne-am invartit pe stradute stramte, retrase, cu case vechi in paragina, dar am intalnit si case vechi refacute frumos, case in stil balcanic, cu etajul mai lat decat parterul.

IMG_5666

IMG_5657

IMG_5653

IMG_5650
In ziua a doua, adica joi, am pierdut 2 ore cu motorina si inca 2 cu formalitatile, dar ne-a ramas seara libera. Am incheiat-o apoteotic cu Iskender Kebab, pregatit tacticos de un domn simpatic. Ne simtim ca dupa o saptamana de relaxare…

IMG_5689

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *