Tue27thAugust

Regatta Bricul Mircea. Ziua 4. 13.

4-236-marina-limanu-life-harbour

Duminică 18, ultima etapă, pornim către Mangalia cu vagi urme sub tâmple ale serii precedente. Nu ieșim bine pe mare că motorul decide că de pistonat a pistonat suficient și se oprește brusc. Tibi coboară să vadă care-i treaba. Cam pute treaba. A ulei încins.

Dă-i mai departe pe vele, avem timp să ne îngrijorăm de motor după regattă. După ceva vreme, ne dăm seama totuși că prea e mare liniștea, nici motor nici altceva, oare stația merge? Verificăm antena din pupa (de care se sprijină din când în când câte cineva – e ca un fel de botez la urcarea pe Allegro) și atunci auzim ..ouă minute până la start. 9 minute? mai e timp, ne îndreptăm spre linia de start. După care ne dăm seama că ..ouă nu erau de fapt 9, erau 2, startul s-a dat, s-a și luat, mai puțin Allegro – care reușește să plece cu 5 minute mai târziu – adică, dintr-o perspectivă optimistă am reușit să înjumătățim întârzierea la start (în prima zi fuseseră ~10minute).

Allegro sailingBenga

Vânturi, valuri, voioșie, reușim cumva chiar să lăsăm vreo 3, poate chiar 4 bărci în pupa înainte de finish. Când, cu 15 secunde or so înainte de trecerea de baliza de finish, ceva nou și cu totulși cu totul surprinzător se întâmplă în prova. Pentru o fracțiune de secundă nu-mi dau seama de ce flutură așa de energic focul. Pentru că s-a desprins de jos și acum pivotează haotic și potențial amenințător măturând prova, de-aia. Panică. Reușim să-l imobilizăm și să-l legăm de cel mai apropiat strai – dacă n-ar fi existat un strai intermediar prova lângă catarg, am fi avut șanse să rămânem fără. Catarg.

Cu motorul stricat te poți descurca, cu vele. Fără vele ai motorul. Când rămâi și fără motor și vela principală îți râmăn doar înjurăturile? Nu și în cazul lui Cornel. Pregătim ancora ‘just in case’ și ne îndreptăm doar cu randa spre Mangalia, unde Cornel reușește să ne și aducă. Pe drum ne intersectăm cu 3 sau 4 delfini jucăuși care altfel ar fi fost un deliciu să-i urmărim, doar că acum avem alte priorități.

După o serie de volte împrejur pentru pregătirea acostării, un ultim șvâc din motorul care pornește dar nu se mai răcește (nu mai scuipă apă) reușim să acostăm. De-abia acum, după ce Allegro e asigurat, avem timp (și mâini libere) pentru scărpinat pe scăfârlie și WTF-uri.

Florin pe catarg

Enter Florin, care era și el ca omul în vacanță în Vamă, cu familia. De unde l-am chemat, ‘să se ocupe’ (gen Mr. Wolfe din Pulp Fiction – păstrând proporțiile). Vine, deschide motorul, deșurubează, suflă, se urcă pe catarg. Pompa de apă probabil stricată (nu-i chiar o premieră), plus straiul de la prova pe care reușim să-l punem la loc, dar trebui schimbat. Concluzionând, la capătul regattei Bricul Mircea, Allegro a ‘naufragiat’ în portul Mangalia. Plecasem cu numarul #13. Dar nu suntem superstițioși :)

____________________
Pentru o impresie de cum a fost regatta pe alte punți, pozele oficiale, de pe pagina YCRR: Bricul Mircea – Samsung Regatta

Adauga un comentariu