Sat1stSeptember

Etapa Cap Baba – Dardanele

Motor 100%, 18 ore de functionare neintrerupta, vreo 48nm.

Am plecat la 19.30 din Cap Baba, dupa ce vantul din N se mai domolise, iar  la 7.30 intram in stramtoare. Dupa mai putin de o ora vantul si-a mai revenit la 20 – 25 de noduri din fata si cu sprijinul curentului apei de 3 noduri noua ne mai ramaneau cam 2 pe GPS.

Pe la 2/3 din distanta pana la Canakkale in apropierea unei balize cardinale de langa tarmul Asiatic ne-am blocat. GPS-ul oscila intre 0.1 si 0.5 noduri. Am repetat figura de acum cativa ani cand vechiul motor de 9 cai se poticnise in acelasi loc si am traversat stamtoarea in cautarea contracurentului de sub malul european. Cu ani in urma acesta ne-a ajutat si a facut-o si acum doar ca de data asta ne-am tinut departe de apa mica. Conditiile de azi au fost cu totul altele, eram in plina zi, aveam doi oameni la prova si avem si laptop-ul cu programul de navigatie, asa ca nu ne-am mai lovit de stanci. Atunci ne-am ales cu o sperietura si cu o zgarietura pe derivor. Acum stresat fiind de orice e legat de motor, zgomote, vibratii, daca cineva obtureaza intrarea in cabina se schimba zgomotul, am sosit in Kilitbahir extenuat (vis-à-vis de Canakkale).

Asta mi s-a parut cea mai grea etapa, mama lui de motor …

Urmeaza sa intru in apa si sa vad daca axul eliciei si-a facut joc in bucsa de cauciuc. Astazi m-a terorizat o vibratie care venea de sub cockpit. Bine macar ca motorul a mers fara probleme. Ar fi fost dificil de gasit adapost mergand cu vele si cautand un loc bun de ancoraj.

Apropo viteza medie prin Dardanele a fost de 1.7 noduri.

Adauga un comentariu